mandag den 28. april 2014

Langt Ude af L.O.C.


11 kommentarer:

  1. Lav en analyse af sangen 'Langt Ude' af L.O.C. Tag udgangspunkt i Analysebibelen afsnit om Digtanalyse. Derudover skal I forholde jer til tekstens særlige hip hop-referencer og give et resumé af sangteksten, der med jeres egne ord forklarer, hvad teksten handler om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gruppe Thea, Maria og Nanna:
      L.O.C –Langt ude

      Første vers handler om en der er sur på en anden person. Det handler om et forhold som er gået i opløsning. Det var et forhold som han så hans fremtid i. De er blevet uvenner og han føler at hun stadig har hans hjerte. Han har lyst til at svine hende til hele tiden, men kan ikke få sig selv til at gøre det.
      Det er ikke ham der har slået op med ham men hende fordi hun mener at der er noget i vejen med deres forhold selvom han måske ikke føler det. Men han føler ikke han kan give slip på hende og blive ved med at ende sammen med hende.

      Der er mange apostroffer som indikere at det er lidt tale sprog og for at det hænger bedre sammen med man synger det. Rappen har ikke nogen markante rim i teksten. Sproget er nutidigt og der er mange bandeord teksten. Nogle ord er også tilpasset til at kunne passe bedre ind i rappen.

      Forfatteren er tilsyneladende L.O.C. og titlen på denne sangtekst er Langt ude. Rappen er skrevet i år 2011. Albummet hvor ”langt ude” er på tager udgangs punkt i L.O.C’s egne livs erfaringer .

      Slet
  2. For jeg er lige så langt ude, som du siger
    For jeg er lige så langt ude

    Dræb en fucking hipster, prøv at ligne dig selv
    Eller la' mig være, hva' du gør mig til
    Der' ingen sul tilbage, det her gi'r mig kun mavekramper
    Så jeg spytter had for' færdiggøre min sang om dig
    Jeg burde virkelig sige noget beskidt pis
    Starte en sætning med dit navn kun for at ende den med "bitch"
    Karma ville være at jeg brændt' dig ligesom dårlig sex
    For helvede er, hvor hjertet er, og du har vel stadig mit

    Ifølge dig er der noget i vejen
    Og du burde være den, der kendte mig bedst
    Så i nat vil jeg gøre noget for dig
    Elske med den, du hader allermest

    For jeg er lige så langt ude, som du siger
    For jeg er lige så langt ude

    Du maler mit portræt, men det er så fyldt med fejl
    Så jeg spasser ud, kun for at hylde dig
    Har poloprint i skridtet, mit "fuck dig" i blikket
    En anden kvinde i spyttet for at se om du trækker stikket
    Så vi har fanden på væggen, det slår mig at han ligner lidt
    Men hvem havde troet dit'syn på mig ku' gå hen og blive så beskidt
    Jeg mente det, da jeg sagde det, jeg vil gi' dig hele verden
    Selv hvis det betyder, jeg sku' være så grim, som man ku' være det

    Ifølge dig er der noget i vejen
    Og du burde være den, der kendte mig bedst
    Så i nat vil jeg gøre noget for dig
    Elske med den, du hader allermest

    For jeg er lige så langt ude, som du siger
    For jeg er lige så langt ude

    For jeg er lige så langt ude, som du siger
    For jeg er lige så langt ude

    Hvis det her
    Er det du vil
    Så la mig være
    Hva du gør mig til

    Hvis det her
    Er det du vil
    Så la mig være
    Hva du gør mig til

    Hvis det her
    Er det du vil
    Så la mig være
    Hva du gør mig til

    Hvis det her
    Er det du vil
    Så la mig være
    Hva du gør mig til

    SvarSlet
    Svar
    1. Det handler tydeligvis om et forhold mellem L.O.C, og en eller anden kost. Deres forhold går ikke godt, symboliseret ved foreksempel "Du maler mit portræt, men det er så fyldt med fejl" Det symbolisere det faktum at forholdet overhovedet ikke køre på skinner og at L.O.C måske føler at hun i alle sammenhænge definere ham på en dårlig måde.

      Ifølge dig er der noget i vejen
      Og du burde være den, der kendte mig bedst. Så i nat vil jeg gøre noget for dig
      Elske med den, du hader allermest. Det siger også at deres forhold er elendigt, og at L.O.C vil hævne sig, ved at have sex med en af dem hun hader aller mest.

      Slet
  3. https://www.youtube.com/watch?v=RpAt2W-8x7g&feature=kp

    SvarSlet
  4. Teksten starter med at han sviner en til, måske hans tidligere kæreste. Han sviner personen til, og der er mange negative ord, for eksempel fucking hipster, pis og for helvede. I andet vers snakker han om at han vil elske med den hun hader allermest. Det handler om had og det at være vred og hævngærdig.

    Forfatteren hedder hedder L.O.C. og titlen er Langt ude.
    Det er et lyrisk digt og det er præget af had, vrede og hævnlyst. Det er ingen rim i teksten og den er skrevet så den starter med en del af omkvædet og der kommer mere til omkvædet efter første vers.

    Oliver og Anderssssssssssssss...

    SvarSlet
  5. Analyse af Langt Ude med L.O.C – Linea og Ida

    Teksten handler generelt om had, hævn og ulykkelig kærlighed.
    Et parforhold hvor pigen er efter ham hele tiden, hun prøver at gøre ham til en anden.
    De prøver at finde rytmen i forholdet, men de passer ikke sammen.
    Det er det, han er frustreret og sur over i sangen.
    Hun har ændret sig. Hun er ved, at indse at de ikke er skabt for hinanden.
    Hun kan ikke kende ham mere.

    ”Du maler mit portræt, men det er så fyldt med fejl.”

    Han har fået nok af hende.

    Der er mange abostrofer, som gør det talesprogsagtigt og nemmere, at rime og synge.

    SvarSlet
  6. sangen handler om to mennesker, som måske er startet med at havde et godt forhold, men nu har det udviklet til noget usundt fx Der' ingen sul tilbage, det her gi'r mig kun mavekramper. Med denne sætning fortælles der, at der ikke er noget godt tilbage i deres forhold. I sangen bliver der flere gange antydet, at han har lyst til at tage hævn fx Elske med den, du hader allermest. begge personer har ændret sig i løbet af deres forhold fx Men hvem havde troet dit'syn på mig ku' gå hen og blive så beskidt. Han kan ikke se der er noget galt fx Ifølge dig er der noget i vejen. Han hentyder til, at han vil gøre alt, hvad hun siger fx
    Hvis det her
    Er det du vil
    Så la mig være
    Hva du gør mig til.

    Han siger: Hvis det her er det du vil. Her bliver, der hentydet til, at han ikke er helt sikker på at deres forhold er så godt alligevel. han vil gøre alt for at få deres forhold til at fungere fx Jeg mente det, da jeg sagde det, jeg vil gi' dig hele verden
    Selv hvis det betyder, jeg sku' være så grim, som man ku' være det.

    Grunden til at han er sur er, at han ikke forstår, at hun ikke vil det her forhold mere. Han har også svært ved, at give slip på hende fx Karma ville være at jeg brændt' dig ligesom dårlig sex. Her fortæller han også at det måske ville være det bedste at give slip på hende. Han er kommet så langt ud, at han godt selv kan se det fx For jeg er lige så langt ude, som du siger
    For jeg er lige så langt ude.

    Han prøver at få hende til at reagere altså sige, at der er noget galt fx En anden kvinde i spyttet for at se om du trækker stikket

    SvarSlet
  7. Han snakker om sig selv. Det had han ønsker at den modsatte partner skal se ham som. Han provokere den modsatte “partner” til at få ham til at fremstå som noget dårligt. Om det er en partner el ham selv, der taler til det onde i ham. Er svært at tyde. Men det selvdestruktive ønske til had om hans væsen, er tydeligt.
    Følelsen om at være dømt på forhånd. Gør at beviset på at det skal ses tydeligt. Især overfor dem man elsker. Resultere ofte i selvbebrejdelse og destruktiv adfærd. Bare for at bevise at man var ægte til en start!

    SvarSlet
  8. Han snakker om sig selv. Det had han ønsker at den modsatte partner skal se ham som. Han provokere den modsatte “partner” til at få ham til at fremstå som noget dårligt. Om det er en partner el ham selv, der taler til det onde i ham. Er svært at tyde. Men det selvdestruktive ønske til had om hans væsen, er tydeligt.
    Følelsen om at være dømt på forhånd. Gør at beviset på at det skal ses tydeligt. Især overfor dem man elsker. Resultere ofte i selvbebrejdelse og destruktiv adfærd. Bare for at bevise at man var ægte til en start!

    SvarSlet